Sostika Logia

 

Ο Ιοδας, δηλαδ ο Απστολος  «Λεββαος ο επικληθες Θαδδαος» (Ματ. ι,3), σμφωνα με τα παρακτω,  δε φανεται τι ταν νας απ τους νομιζμενους αδελφος  του Χριστο:

α) πως εναι γνωστ, στην  Καιν Διαθκη γνεται λγος για αδελφος του Χριστο. τσι κποιος κποτε  του επε, «  Ιδο η μήτηρ σου και οι αδελφοί σου εστήκασιν ξω ζητοντές σε ιδεν » ( Ματ. ιβ’, 47). Αν λοιπν ο Ιοδας που ταν μαθητς, ταν  νας απ τους αδελφος του Χριστο, θα ταν και αυτς ξω με τους αδελφος του. Αφο μως ως μαθητς  ταν μσα με τους λλους μαθητς, πς θα ταν και ξω; ρα δεν ταν αδελφς τους.

β) ταν ο Κριος διλεξε τους δδεκα  Μαθητς Του, δεν αναφρεται πουθεν τι κλεσε  και κποιον απ αυτος που οι λλοι τους νμιζαν αδελφος Του, δηλαδ τον Ικωβο, τον Ιωσ  τον Ιοδα και το Σμωνα. ρα ο  Απστολος Ιοδας ο Λεββαος   Θαδδαος, δεν  ταν  νας απ τους αδελφος του Χριστο.

γ) λλωστε, οι διοι ξεχριζαν τους εαυτος τους απ τους Μαθητς  Του, πως φανεται απ τα  εξς λγια που κποτε του επαν, «Μετάβηθι εντεθεν και παγε εις την Ιουδαίαν, να και οι μαθηταί σου θεωρήσωσι τα ργα σου α ποιες »( Ιω, ζ, 3).  Μλιστα δε οτε αυτο εχαν πιστψει σ’ Αυτν  σμφωνα με το, « ουδ γαρ οι αδελφο αυτο επίστευον εις αυτν » ( Ιω.ζ,5). ρα ο  Απστολος Ιοδας δεν  ταν  νας απ τους αδελφος του Χριστο.

δ) Αλλ και ο διος ο Ιοδας που εθεωρετο τι εναι νας απ τους αδελφος του Χριστο, στη γνωστ  Επιστολ  που φρει το νομ του, δε λει τι εναι Απστολος, αλλ  «αδελφς δε Ιακβου » (Ιουδ. 1).

ε)  Το τι  δε ο Θαδδαος ονομζεται Ιοδας Ιακβου ( Λουκ. στ, 16), αυτ δεν χει σχση με τον Ικωβος τον Αδελφθεο, αλλ  δηλνει  τι ο πατρας του λεγταν Ικωβος. Το διο  συνβη   και με τον   Πτρο  που, επειδ ταν   γιος του Ιων, ο Κριος τον αποκλεσε, « Σίμων Ιων » ( Ιω. κα’,15-17 ).  Επσης  στη φρση,   « Ιάκωβος ο του Ζεβεδαίου και Ιωάννης ο αδελφς αυτο »( Ματ. ι’, 2), η γενικ «Ζεβεδαου» δηλνει τι ο Ζεβεδαος  ταν πατρας του Ιωννη και του Ιακβου και χι  τι ταν αδελφς τους. Αν ο Ζεβεδαος ταν αδελφς τους,  ττε ποιον εχαν πατρα; Αυτ μως  δε θλει ρτημα, γιατ εναι γνωστ σε λους τι ταν  παιδι του Ζεβεδαου.