Sostika Logia

 

Οι πρτες   ημρες που ονομστηκαν  σχατες ταν αυτς μετ την Ανσταση του Κυρου.  Αυτ φανεται απ τα  εξς λγια του  Αποστλου  Πτρου  που επε κατ την ημρα της Πεντηκοστς, « και σται εν ταις εσχάταις ημέραις, λέγει ο Θεός, εκχε απ του πνεύματός μου επ πσαν σάρκα,……»( Πρ. β’, 17). Απ εκε και πρα λες οι ημρες εναι σχατες μχρι  και την εσχτη, απ την οποα και μετ δε θα υπρχει λλη μρα,  αφο « ο λιος σκοτισθήσεται και η σελήνη ου δώσει το φέγγος αυτς, και οι αστέρες πεσονται απ του ουρανο,… » ( Ματ. κδ’, 29).  ποιος λοιπν λει τι βρισκμαστε στις σχατες ημρες, « κομζει γλακα εις Αθνας ». Εναι σαν να λει για νο στους λλους τι βρισκμαστε κτω απ τον ουραν. 

Αλλ,  ας αναφρουμε και τα παρακτω σχετικ με το θμα  των εσχτων. Οι σχατοι χρνοι, οι σχατες ημρες και η εσχτη ρα, δεν εναι ημερολογιακ μεγθη, αλλ πργματα που δεν ελγχονται με τις αισθσεις αλλ με την πστη. «στι δε πστις ελπιζομνων υπστασις, πραγμτων λεγχος ου βλεπομνων » ( Εβρ. ια, 1 ). ταν ο Ιωννης πριν δο χιλιδες χρνια λει, « Παιδα, εσχτη ρα εστ » ( Α Ιω. β, 18 ), αν εκενη η ρα που τη λει σχατη ταν ημερολογιακ, οι σημερινς ρες τι εναι; ταν ο Ικωβος πριν δο χιλιδες χρνια λει, « γε νυν οι πλοσιοι,….εθησαυρσατε  εν εσχταις ημραις » ( Ιακ. ε,1- 3), αν εκενες οι ημρες που τις λει σχατες ταν ημερολογιακς, οι σημερινς ημρες τι εναι; ταν στο Θ Εωθιν Ευαγγλιο η φρση, « Ως επ' εσχτων των Χρνων….» που αναφρεται στην εμφνιση του Κυρου στους μαθητς Του μετ την Ανστασ Του, πριν δο χιλιδες χρνια, αν εκενοι οι χρνοι που τους λει σχατους ταν ημερολογιακο, οι σημερινο χρνοι τι εναι; Και εν οι σημερινο χρνοι ονομασθον σχατοι, οι προηγομενοι, που ονομστηκαν και αυτο σχατοι, τι ταν; Αυτ και λλα παρμοια λγονται απ σους εναι εγκλωβισμνοι στο χωροχρονικ σστημα και δε χωρον σε ικανοποιητικ βαθμ στο μγα μυστριο της πστεως, στω και αν οι διοι εναι κατ τα λλα γιοι. Η αγιτητα του βου δε συμβαδζει πντοτε με την επγνωση της αλθειας.

σο για τους ημερολογιακος χρνους στους οποους ταιριζει και αναφρεται η ερτηση « πτε», αυτο οι χρνοι εναι απατηλο, γιατ εναι τμματα του παρντος αινος, του « απατενος ». Ο Κριος στην ερτηση των Αποστλων, « ει εν τω χρνω τοτω αποκαθιστνεις την βασιλεαν τω Ισραλ; επε δε προς αυτος· Ουχ υμν εστι γνναι χρνους καιρος ους ο πατρ θετο εν τη ιδα εξουσα, » ( Πρ. α’, 6-7). Ποιος λοιπν θα διανοηθε να διαφωνσει με αυτ τα λγια του Κυρου και να διδξει δικς του διδασκαλες οι οποες ασφαλς θα εναι ψετικες;