Sostika Logia

 

Ευλογα  Κυρου σημανει ο Κρος ευλογε, γιατ  σμφωνα  με το συντακτικ  της ελληνικς γλσσας  η  γενικ πτση  Κυρου εναι υποκειμενικ,  επειδ γνεται υποκεμενο, ταν η πρτη λξη ευλογα γνει ρμα, δηλαδ ευλογε. Η ευλογα  Κυρου εναι δυνατ να συμπληρωθε και απ λλες λξεις και να γνει ευχ και προσευχ. Χαρακτηριστικ παρδειγμα εναι η ευχ που λει ο Λειτουργς Ιερας  στην Απλυση  της Θεας Λειτουργας, « Ευλογα Κυρου και λεος λθοι εφ υμς τη αυτο θεα χριτι και φιλανθρωπα πντοτε, νυν και αε και εις τους αινας των αινων ». Αφο λοιπν ευλογα Κυρου σημανει ο Κριος ευλογε, ο ευλογν εναι  ο Κριος,  πως πλι λει ο Λειτουργς, «Ο ευλογν τους ευλογοντς σε, Κριε, και αγιζων τους επ σοι πεποιθτας,…….». Στην προσευχ αυτ αναφρεται τι ο Κριος ευλογε αυτος που τον ευλογον. Αυτ δηλνει τι εναι ανγκη να ευλογον οι πιστο τον  Κριο και χι μνο να δχονται τις ευλογες  Του.  Ο Ψαλμωδς λει « Ευλογσω τον Κύριον εν παντ καιρ, δι παντς η ανεσις αυτο εν τω στόματί μου»( Ψ. 33,2). Δεν εναι σωστ λοιπν στη ζω αυτ   μνο να ζητει και να  δχεται κανες τις ευλογες του Κυρου με πολλος και ποικλους τρπους, και ο διος να μη τον ευλογε, επειδ αυτ δεν του το δδαξε κποιος, και τσι δεν το θεωρε  απαρατητο.  Το Θε δεν τον ευλογον οι νεκρο, αλλ οι ζωντανο, πως αναφρεται και σε μα ευχ της Πεντηκοστς, «τι ουχ οι νεκρο αινέσουσί σε, Κύριε, ουδ οι εν δη εξομολόγησιν παρρησιάζονται προσφέρειν σοι, αλλ' ημες οι ζντες ευλογομέν σε και ικετεύομεν,….». Πντως ο Χριστς επε, « λέγω γαρ υμν, ου μη με δητε απ᾿ ρτι ως αν επητε, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου » ( Ματ. κγ’,39).