Sostika Logia
Θέματα

 
Χώμα και πέτρα

Ο Θεός προκειμένου να δημιουργήσει τον Αδάμ έλαβε χώμα από τη γη. Έτσι ο Αδάμ, όπως δηλώνει και το όνομά του, είναι χοϊκός και κατ’ επέκταση χοϊκοί είναι και οι απόγονοί του. Ο Ίδιος ο Θεός του είπε, « ἐν ἱδρῶτι τοῦ προσώπου σου φαγῇ τὸν ἄρτον σου, ἕως τοῦ ἀποστρέψαι σε εἰς γὴν γῆν, ἐξ ἧς ἐλήφθης, ὅτι γῆ εἶ καὶ εἰς γῆν ἀπελεύσῃ·»( Γεν. γ’, 19). Το σώμα λοιπόν του ανθρώπου μετά το θάνατο επιστρέφει στη γη σύμφωνα με το, « και επιστρέψη ο χους επί την γην, ως ην, και το πνεύμα επιστρέψη προς τον Θεόν, ος έδωκεν αυτό» (Εκκλ. ιβ’, 7). Αυτά για τον Αδάμ ο οποίος με το πνεύμα που του το έδωσε ο Θεός, « ἐγένετο ὁ πρῶτος ἄνθρωπος Ἀδὰμ εἰς ψυχὴν ζῶσαν·»(Α’ Κορ. ιε’, 45).
Υπάρχει όμως και « ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ »(Α’Κορ.ιε’,47). Είναι ο Υιός του ανθρώπου το Σώμα του Οποίου δεν διαλύθηκε στη γη, όπως του Αδάμ, αλλά αναστήθηκε, αναλήφτηκε, και εκάθησε εκ δεξιών του Πατρός. Έτσι « ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ » δεν είναι χώμα αλλά πέτρα, όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος για τους Ισραηλίτες, « καὶ πάντες τὸ αὐτὸ πόμα πνευματικὸν ἔπιον· ἔπινον γὰρ ἐκ πνευματικῆς ἀκολουθούσης πέτρας, ἡ δὲ πέτρα ἦν ὁ Χριστός »(Α’, Κορ. ι’, 4). Ο Χριστός είναι ο λίθος για τον Οποίον αναφέρεται στη Γραφή, « ἰδοὺ τίθημι ἐν Σιὼν λίθον ἀκρογωνιαῖον, ἐκλεκτὸν, ἔντιμον, καὶ ὁ πιστεύων ἐπ' αὐτῷ οὐ μὴ καταισχυνθῇ,»( Α’ Πέτρ. β’, 6). Ο Χριστός είναι το ακρογωνιαίο θεμέλιο του Ναού του Θεού σύμφωνα με τα λόγια του Αποστόλου Παύλου στους Εφεσίους, « ἄρα οὖν οὐκέτι ἐστὲ ξένοι καὶ πάροικοι, ἀλλὰ συμπολῖται τῶν ἁγίων καὶ οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ, ἐποικοδομηθέντες ἐπὶ τῷ θεμελίῳ τῶν ἀποστόλων καὶ προφητῶν, ὄντος ἀκρογωνιαίου αὐτοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐν ᾧ πᾶσα ἡ οἰκοδομὴ συναρμολογουμένη αὔξει εἰς ναὸν ἅγιον ἐν Κυρίῳ· ἐν ᾧ καὶ ὑμεῖς συνοικοδομεῖσθε εἰς κατοικητήριον τοῦ Θεοῦ ἐν Πνεύματι »( Εφ. β’ 19-22).

Δε μένει λοιπόν παρά να αποθέσει ο άνθρωπος τον παλαιό άνθρωπο και να ενδυθεί τον νέον σύμφωνα με την παραγγελία του Αποστόλου Παύλου, « ἀποθέσθαι ὑμᾶς κατὰ τὴν προτέραν ἀναστροφὴν τὸν παλαιὸν ἄνθρωπον τὸν φθειρόμενον κατὰ τὰς ἐπιθυμίας τῆς ἀπάτης, ἀνανεοῦσθαι δὲ τῷ πνεύματι τοῦ νοὸς ὑμῶν καὶ ἐνδύσασθαι τὸν καινὸν ἄνθρωπον τὸν κατὰ Θεὸν κτισθέντα ἐν δικαιοσύνῃ καὶ ὁσιότητι τῆς ἀληθείας »( Εφ. δ’,22-24 ). ’λλωστε, Ὅσοι εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε! Ἀλληλούϊα!

 


Επιστροφή