Sostika Logia

 

ταν η Μρθα επε στο Κριο για τον αδελφ της το Λζαρο που εχε πεθνει, « Οδα τι αναστήσεται εν τη αναστάσει εν τη εσχάτῃ  ημέρᾳ.   επεν αυτ ο Ιησος· Εγώ ειμι η ανάστασις και η ζωή.  ο πιστεύων εις εμ, καν αποθάνῃ, ζήσεται· και πας ο ζων και πιστεύων εις εμ ου μη αποθάνῃ εις τον αινα » ( Ιω. ια’, 24-26). Σμφωνα με τα λγια αυτ του Κυρου, ποιος χει το Χριστ χει τη ζω και κατ συνπεια ζει και μετ το θνατ του.  Αυτ ασφαλς συμβανει, κατ κυριολεξα θα λεγε κανες, με την Μητρα του Κυρου. ρα η Παναγα ζει.  Αφο λοιπν ζει, τι το παρξενο να απευθνονται προς Αυτν σοι λατρεουν τον Υιν Της και να της λνε τον πνο τους; Τι το παρξενο να την μακαρζουν, σμφωνα με τα λγια Της, « ιδο γαρ απ του νυν μακαριοσ με πσαι αι γενεα »( Λουκ. α’, 48); Τι το παρξενο να την τιμον, αφο ο Θες την χει δοξσει, σμφωνα με την  υπσχεσ Του, «τους δοξάζοντάς με δοξάσω »( Α’ Βασ. β’, 30); Τι το παρξενο να της λνε, Υπεραγα Θεοτκε,  Αειπρθενε,  Μεγαλχαρη κ. . αφο και ο απεσταλμνος απ το Θε γγελος την ονμασε Κεχαριτωμνη; Αυτο οι χαρακτηρισμο δε συγκρνουν οτε συσχετσουν την Παναγα με το Θε, αλλ με τους ανθρπους, γιατ πως και αν την ονομσει κανες δεν παει η Παναγα να εναι νθρωπος. Ο γγελος της επε «  Χαρε, κεχαριτωμνη· ο Κριος μετ σου· ευλογημνη συ εν γυναιξν » ( Λουκ. α’, 28). Την ξεχρισε, δηλαδ απ τις λλες γυνακες και δεν την ονμασε Θε. Ο Θες εναι Τριαδικς, Αγα Τριδα, και χι Αγα τετρδα. Δεν προσβλλεται  ο Θες, ταν οι νθρωποι τιμον με το δικ τους τρπο την Μητρα του Υιο Του την οποα ο διος ο Θες εξλεξε. ποιοι ενοχλονται, ταν οι λλοι τιμον την Παναγα, αυτο  βασικ δε θλουν να ταπειννονται, αλλ νομζουν για τον εαυτ τους τι κτι εναι. Η  Παναγα μως ταπεινθηκε και ο Θες την ψωσε   πως η δια επε, «  ὅτι ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ »( Λουκ. α’ 48). Επβλεψε αφο  ο διος  το χει πει, « καὶ ἐπὶ τίνα ἐπιβλέψω, ἀλλ᾿ ἢ ἐπὶ τὸν ταπεινὸν καὶ ἡσύχιον καὶ τρέμοντα τοὺς λόγους μου; »( Ησ. ξστ’ 2). τσι  και ο Πτρος με τη σειρ του  παραγγλλει στους πιστος, « Ταπεινθητε ουν υπ την κραταιν χερα του Θεο, να υμς υψση εν καιρ » (Α’ Πτρ. ε’, 6).