Sostika Logia
Θέματα

 
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ο Κύριος είπε, « οὐδὲ γὰρ ὁ πατὴρ κρίνει οὐδένα, ἀλλὰ τὴν κρίσιν πᾶσαν δέδωκε τῷ υἱῷ »(Ιω. ε’, 22), «  καὶ ἐξουσίαν ἔδωκεν αὐτῷ καὶ κρίσιν ποιεῖν, ὅτι υἱὸς ἀνθρώπου ἐστί » ( Ιω. ε’, 27). Ο Χριστός βεβαίως, ως φιλάνθρωπος Κριτής, δε θέλει την καταδίκη των ανθρώπων, αλλά τη δικαίωση αυτών. Έτσι προσφέρθηκε ο Ίδιος εξιλαστήριο θύμα και ως καλός ποιμήν ζητάει να βρει το απολωλός πρόβατο για να μη είναι γι’ αυτό  η κρίση κατάκριση. Αυτό άλλωστε είναι το θέλημα του Πατέρα Του  σύμφωνα με τα εξής, «ἰδοὺ ὁ παῖς μου, ὃν ᾑρέτισα, ὁ ἀγαπητός μου, εἰς ὃν εὐδόκησεν ἡ ψυχή μου· θήσω τὸ πνεῦμά μου ἐπ᾿ αὐτόν, καὶ κρίσιν τοῖς ἔθνεσιν ἀπαγγελεῖ·….…κάλαμον συντετριμμένον οὐ κατεάξει καὶ λίνον τυφόμενον οὐ σβέσει, ἕως ἂν ἐκβάλῃ εἰς νῖκος τὴν κρίσιν·  καὶ τῷ ὀνόματι αὐτοῦ ἔθνη ἐλπιοῦσι »( Ματ. ιβ’, 18-21).

Ποιον άλλον λοιπόν κριτή θα προτιμήσει  κανείς να τον κρίνει αφού υπάρχει ο Κριτής που μπορεί και θέλει να «ἐκβάλῃ εἰς νῖκος τὴν κρίσιν »;  ’λλωστε ποιος θα τολμήσει να πάρει  τη θέση του κριτή από μόνος του, αφού και ο  Ίδιος ο Χριστός την έχει λάβει από τον Πατέρα Του;  Ούτε άνθρωπος λοιπόν ούτε άγγελος ούτε δαίμονας ούτε τελώνιο ούτε  οποιαδήποτε  άλλη κτίση  μπορεί να αναθεωρήσει το ότι, « οὐδὲ γὰρ ὁ πατὴρ κρίνει οὐδένα, ἀλλὰ τὴν κρίσιν πᾶσαν δέδωκε τῷ υἱῷ »(Ιω. ε’, 22).   Είναι λάθος  και προσβάλλει το Χριστό να φοβίζει κανείς τους ανθρώπους με ανύπαρκτους  κριτές ενώ υπάρχει ο Μόνος Κριτής που δε θέλει να τους καταδικάσει, αλλά  εργάζεται  για τη σωτηρία τους. 

 


Επιστροφή