Sostika Logia

 

Δχεται ο Θες τα αιτματα των πιστν για τους λλους;

Βεβαως τα δχεται, πως φανεται απ τα παρακτω παραδεγματα τα οποα εναι αρκετ για να πεισθε κθε καλπιστος και κθε δυσκολπιστος. 

α) Ο Ιωννης γρφει, « Ἐάν τις ἴδῃ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ ἁμαρτάνοντα ἁμαρτίαν μὴ πρὸς θάνατον, αἰτήσει, καὶ δώσει αὐτῷ ζωήν, τοῖς ἁμαρτάνουσι μὴ πρὸς θάνατον. ἔστιν ἁμαρτία πρὸς θάνατον· οὐ περὶ ἐκείνης λέγω ἵνα ἐρωτήσῃ »(Α’ Ιω. ε’, 16).

β) Ο Ικωβος γρφει, « ἀσθενεῖ τις ἐν ὑμῖν; προσκαλεσάσθω τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας, καὶ προσευξάσθωσαν ἐπ' αὐτὸν ἀλείψαντες αὐτὸν ἐλαίῳ ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου· καὶ ἡ εὐχὴ τῆς πίστεως σώσει τὸν κάμνοντα, καὶ ἐγερεῖ αὐτὸν ὁ Κύριος· κἂν ἁμαρτίας ᾖ πεποιηκώς, ἀφεθήσεται αὐτῷ. ἐξομολογεῖσθε ἀλλήλοις τὰ παραπτώματα, καὶ εὔχεσθε ὑπὲρ ἀλλήλων, ὅπως ἰαθῆτε· πολὺ ἰσχύει δέησις δικαίου ἐνεργουμένη. »(Ιακ. ε’, 14- 16).

γ) Στην Ιππη, ταν πθανε η Ταβιθ, οι χριστιανο δεν ζτησαν μεσα απ το Θε να την αναστσει, αλλ κλεσαν απ την κοντιν Λδδα τον Πτρο, « ὃν παραγενόμενον ἀνήγαγον εἰς τὸ ὑπερῷον, καὶ παρέστησαν αὐτῷ πᾶσαι αἱ χῆραι κλαίουσαι καὶ ἐπιδεικνύμεναι χιτῶνας καὶ ἱμάτια ὅσα ἐποίει μετ' αὐτῶν οὖσα ἡ Δορκάς. ἐκβαλὼν δὲ ἔξω πάντας ὁ Πέτρος καὶ θεὶς τὰ γόνατα προσηύξατο, καὶ ἐπιστρέψας πρὸς τὸ σῶμα εἶπε· Ταβιθά, ἀνάστηθι. ἡ δὲ ἤνοιξε τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτῆς, καὶ ἰδοῦσα τὸν Πέτρον ἀνεκάθισε» ( Πρ. θ’, 39- 40). 

δ) Ο διος ο Κριος επε, « προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς » (Λουκ. στ’, 28 ). 

ε)  Σχετικ  εναι και τα  παρακτω χωρα απ το Βιβλο του Ιβ, « εἶπεν ὁ Κριος Ἐλιφὰζ τῷ Θαιμαντῃ· ἥμαρτες σὺ καὶ οἱ δο φλοι σου· οὐ γὰρ ἐλαλσατε ἐνπιν μου ἀληθὲς οὐδὲν ὥσπερ ὁ θερπων μου Ἰβ. νῦν δὲ λβετε ἑπτὰ μσχους καὶ ἑπτὰ κριοὺς καὶ πορεθητε πρὸς τὸν θερποντ μου Ἰβ, καὶ ποισει κρπωσιν ὑπὲρ ὑμῶν. Ἰὼβ δὲ ὁ θερπων μου εὔξεται περὶ ὑμῶν, ὅτι εἰ μὴ πρσωπον αὐτοῦ λψομαι· εἰ μὴ γὰρ δι᾿ αὐτν, ἀπλεσα ἂν ὑμᾶς· οὐ γὰρ ἐλαλσατε ἀληθὲς κατὰ τοῦ θερποντς μου Ἰβ.  ἐπορεθη δὲ Ἐλιφὰζ ὁ Θαιμαντης καὶ Βαλδὰδ ὁ Σαυχτης καὶ Σωφὰρ ὁ Μιναῖος καὶ ἐποησαν καθὼς συνταξεν αὐτοῖς ὁ Κριος, καὶ ἔλυσε τὴν ἁμαρταν αὐτοῖς διὰ Ἰβ »(  Ιβ μβ’, 7- 9).

στ) Αφο λοιπν δχεται ο Θες τα αιτματα των ζντων επ της γης για τους λλους, προφανς και ασφαλς δχεται και τα αιτματα των αγων για τους ανθρπους, αφο οι γιοι χουν ζω και ζουν. Καλ κνουν λοιπν οι πιστο και ζητον απ την Παναγα και απ τους αγους να ζητσουν απ το Θε την πραγμτωση των αιτημτων τους. Τρα, αν πει κανες, γιατ δεν τα ζητον μεσα απ το Θε, πο το ξρει αυτς αυτ; Και ββαια τα ζητον απ το Θε, αφο λνε συνεχς το, « Πτερ ημν» που περιλαμβνει λα τα αιτματ τους και τσες λλες προσευχς. Αν μως δε λει αυτ, αλλ θλει να πει τι δεν πρπει να ζητον απ τους ζντας επ της γης πιστος και απ τους αγους, να προσεχονται στο Θε γι’ αυτος, ρχεται σε αντθεση με αυτ που αναφρθηκαν παραπνω.