Sostika Logia

 

Ο Θες εναι ο Ων, δηλαδ Αυτς που υπρχει. Για να υπρχει εχθρς του Θεο θα πρπει να υπρχε και αυτς ως κακς θες απ’ αρχς. μως ο Θες εναι νας και δεν υπρχει οτε υπρχε ποτ λλος θες. ρα δεν υπρχει κποιος εχθρς του Θεο. Αν μως κποιος θα θελε να ονομσει κτι ως εχθρ του Θεο, επειδ ο Θες εναι ο Ων, θα λεγε τι εχθρς του Θεο εναι το μη ον. Αφο μως το μη ον δηλνει αυτ που δεν υπρχει, πς υπρχει αφο δεν εναι δημιοργημα του Θεο; Και μως το μη ον που εναι το κακ και η αμαρτα γενικτερα υπρχει ως αποτλεσμα και γννημα της ανυπακος στο θλημα του Θεο των δαιμνων και των Πρωτπλαστων. Αυτ μως το μη ον, δηλαδ το λεγμενο κακ δε μπορε να κνει κτι κακ στο Θε, « ὁ γὰρ Θεὸς ἀπεραστς ἐστι κακῶν, πειρζει δὲ αὐτὸς οὐδνα »(Ιακ.α’, 13). σο δε για τα λογικ πλσματ Του, οτε αυτ μπορον να κνουν κτι κακ στο Θε στε να χαρακτηριστον εχθρο Του. Ως αυτεξοσια μως που εναι το μνο που μπορον να επιλξουν εναι τη σνταξ τους με το θλημα του Θεο χι. τσι, πως εναι γνωστ, προκυψαν οι δαμονες και παρμειναν στη θση τους οι γγελοι. Εχθρς του Χριστο εναι ο φις ο αρχαος σμφωνα με το, « καὶ ἔχθραν θσω ἀνὰ μσον σοῦ καὶ ἀνὰ μσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνὰ μσον τοῦ σπρματς σου καὶ ἀνὰ μσον τοῦ σπρματος αὐτῆς· αὐτς σου τηρσει κεφαλν, καὶ σὺ τηρσεις αὐτοῦ πτρναν » ( Γεν. γ’, 15). Επειδ μως ο Χριστς δεν εναι μνο νθρωπος αλλ εναι και Θες, συνεπγεται τι ο εχθρς του Χριστο εναι και εχθρς του Θεο. τσι ο Χριστς εναι « ο τον θνατον καταργσας τον δε διβολον καταπατσας και ζων τω κσμω χαρισμενος». Το ακριβς μως εναι οι εχθρο του Χριστο και χι οι εχθρο του Θεο. Ο Δαβδ λει προφητικ, «Εἶπεν ὁ Κριος τῷ Κυρῳ μου· κθου ἐκ δεξιῶν μου, ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρος σου ὑποπδιον τῶν ποδῶν σου » ( Ψ.109, 1). Δε λει τους εχθρος μου, αλλ τους εχθρος σου. Ο Υις παθε και χι ο Πατρ πως λεγαν οι Πατροπασχτες.