Sostika Logia

 

Δεν εναι αρκετ να διηγεται νας πιστς τα καλ και θαυμαστ ργα που χουν κνει κνουν οι λλοι.  Αυτ  εναι μεν  καλ, αλλ δεν εναι αρκετ για να δοξζει το Θε. Εναι ανγκη να προχωρει  παραπρα και να διηγεται τα ργα του Θεο, και μλιστα να διευκρινζει τι  λα τα καλ και θαυμαστ ργα  που  χουν κνει και κνουν οι πιστο,  τα κνουν  με τη χρη του Θεο. τσι και  οι λλοι θα παρακινονται να δοξζουν το Θε και χι τους ανθρπους, πως αναφρεται και σε διφορα Απολυτκια με τα εξς λγια, « δξα τω ενεργοντι δι σου, πσιν ιματα ».  ταν ο Κριος  βγαλε τα δαιμνια απ τον δαιμονισμνο των Γαδαρηνν, και αυτς τον παρακαλοσε να εναι μαζ Του, « απέλυσε δε αυτν ο Ιησος λέγων·  υπόστρεφε εις τον οκόν σου και διηγο σα εποίησέ σοι ο Θεός ». ( Λουκ. η’, 38-39). Δεν του επε, να διηγεσαι  σα σου κανα εγ,  πργμα που  ταν σωστ, αλλ να διηγεσαι σα σου κανε ο Θες. Επσης, ταν  θερπευσε τους δκα λεπρος, επε για τους εννα που δεν επστρεψαν, « ουχ οι δέκα εκαθαρίσθησαν; οι δε εννέα πο;  ουχ ευρέθησαν υποστρέψαντες δοναι δόξαν τω Θε ει μη ο αλλογενς οτος;»(Λουκ. ιζ’, 17-18). Δεν επε, για να δσουν δξα σε μνα, πργμα που ταν σωστ, γιατ ταν Θες, αλλ για να δσουν δξα στο Θε. Καλ εναι λοιπν να  διηγεται κανες  τα θαυμαστ ργα των λλων, αλλ, αν αγνοε  και κρβει το Θε, το πργμα εναι  κολοβ  και χι ολοκληρωμνο. Οι Απστολοι και γενικ  οι  θαυματουργο γιοι αυτ το πρσεχαν πολ, και δεν κλεβαν τη δξα του Θεο, πως φανεται, εκτς των λλων, και απ τα  λγια  που επε ο Πτρος  στο λα μετ τη θεραπεα  του χωλο, «  τι θαυμάζετε επ τούτω, ημν τι ατενίζετε ως ιδα  δυνμει ευσεβεία πεποιηκόσι του περιπατεν αυτν;»( Πρ.γ’, 12). Βεβαως μπορε να πει κανες τι ο Θες   εννοεται.     Με αυτ   μως  το  «εννοεται»,   δε δνει και  με τα λγια τη δξα στο Θε, και δεν αναφρει το νομα του Κυρου Ιησο Χριστο, με τη δναμη του Οποου  γιναν και γνονται  αυτ που διηγεται.  ρα δεν εναι αρκετ οτε  το  «εννοεται».